Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Studenci często są ekspertami w dziedzinie technologii, zrozumienia i doświadczenia z wieloma typami urządzeń. Teraz, gdy zarówno uczniowie, jak i nauczyciele używają technologii do zasilania ich codziennych środowisk uczenia się na odległość, w środowisku hybrydowym i w klasie, jak możemy wykorzystać tych ekspertów, aby nasza technologia działała płynnie? W szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach powstają zespoły techniczne uczniów, które mają pomagać nauczycielom w przypadku problemów technicznych. Te kroki wyjaśnią, jak stworzyć i wdrożyć zespół techniczny uczniów w Twojej witrynie.

1. Zaprojektuj wizję

Pierwszym krokiem w rozwoju zespołu technicznego uczniów jest zaprojektowanie wizji tego, jak ten zespół wygląda w Twojej szkole. Niezależnie od tego, czy jesteś w szkole podstawowej, czy w liceum, Twój zespół techniczny będzie wyjątkowy w zależności od okoliczności i umiejętności uczniów. Czy uczestnicy kursu będą rozwiązywać problemy technologiczne lub wprowadzać poprawki? Czy uczniowie będą mieli ogólną wiedzę na temat wszystkich rodzajów stosowanych technologii, czy też będą szkoleni na określonych urządzeniach? Kiedy zaczniesz zagłębiać się w potrzeby swojej szkoły, wizja tego, jak powinna wyglądać ta drużyna, zacznie się rozwijać.

2. Zbuduj ramy

Jaka jest logistyka prowadzenia studenckiego zespołu technicznego w Twojej witrynie? Czy jest to klub, grupa wolontariuszy, czy też studenci otrzymają zaliczenie za udział w tym programie? W jaki sposób nauczyciele mogą w razie potrzeby skontaktować się z uczniami technicznymi? Czy będzie miejsce do spotkań lub fizyczna pomoc techniczna dla zespołu technicznego uczniów? Kiedy zespół spotka się i będzie współpracować? Są to wszystkie ważne kwestie, które należy wziąć pod uwagę na początku. Wyznacz nauczyciela lub dyrektora szkoły kierującego zespołem i zacznij odpowiadać na te pytania w swojej witrynie. Przedstaw wszystkie pomysły administracji, aby uzyskać wskazówki, jak postępować. Gdy ramy są gotowe, możesz rozpocząć rekrutację swojej drużyny!

3. Rekrutuj uczniów

W jaki sposób studenci będą rekrutowani do zespołu technicznego? Czy nauczyciele wyznaczą uczniów do składania wniosków? Czy uczniowie mogą się zarejestrować? Czy są jakieś wymagania, aby być częścią tego zespołu lub wymagany minimalny poziom zaszeregowania? Podczas oceny uczniów szukaj indywidualnych umiejętności i unikalnych mocnych stron, które mogą wnieść do grupy. Czy są studenci, którzy biegle posługują się kodowaniem lub są zainteresowani zarządzaniem urządzeniami lub infrastrukturą? Każdy z tych uczniów może pasować do określonej pozycji w tym zespole i pomóc w stworzeniu grupy, która ma dużą wiedzę w wielu różnych obszarach. Wszyscy uczniowie powinni być chętni do komunikowania się z personelem szkoły, a także do współpracy jako zespół techniczny uczniów.

4. Zarys realizacji

Teraz, gdy masz już swoją drużynę techniczną, czas ją wyszkolić! Administratorzy IT oraz doświadczeni nauczyciele mogą pomóc w przeszkoleniu tych uczniów w zakresie aktualnych zasad obowiązujących w okręgu oraz w zakresie korzystania z każdego urządzenia. Szkolenie to może trwać przez cały rok szkolny lub mieć miejsce jednorazowo. Gdy rozpocznie się wdrażanie, uczniowie zaczną pomagać nauczycielom i rozwiązywać problemy. Zacznij zbierać informacje zwrotne od nauczycieli, uczniów, rodziców, administracji, a także zespołu technicznego uczniów na temat tego, jak przebiega ten proces i co można zmienić. Nie bój się wprowadzać zmian i poprawiać rzeczy, gdy zespół nabiera większej wiedzy i zaufania. Najważniejszą częścią jest komunikacja między sztabem a drużyną, aby była to efektywna grupa. Powodzenia w studenckim zespole technicznym i baw się dobrze!

 Więcej informacji, raportów i sprawdzonych metod firmy Promethean można znaleźć w naszym Centrum zasobów.

Czy nauczyciele czuli się pewnie, używając edtech podczas zdalnego nauczania? Zobacz raport na temat stanu technologii w edukacji 2020/21 zawiera szczere spostrzeżenia nauczycieli na temat korzystania z edtech w tym roku. https://bit.ly/318sTQX

Celem technologii nie jest po prostu automatyzacja procesu nauczania i uczenia się, ale inspirowanie i wzmacnianie pozycji każdego ucznia.

Częścią tego wzmocnienia jest umiejętność odpowiedzialnego korzystania z technologii. Marc Prensky ukuł termin „digital native” w swoim artykule z 2001 roku zatytułowanym  Digital Native, Digital Immigrants . Powiedział: „Dzisiejsi uczniowie reprezentują pierwsze pokolenie, które dorastało z technologią. Całe życie spędzili w otoczeniu komputerów i przy ich użyciu. Wszyscy nasi studenci są dziś „rodzimymi użytkownikami” cyfrowego języka komputerów, gier wideo i Internetu ”.

Jednak wielu pedagogów zdaje sobie sprawę, że tylko dlatego, że dzisiejsi uczniowie są „cyfrowymi tubylcami”, nie wiedzą automatycznie, jak przejść od społecznego wykorzystania technologii do użytku edukacyjnego. Dla wielu przejście jest trudne, zwłaszcza w przypadku dodania nowej warstwy złożoności z uczeniem zdalnym i hybrydowym. Dlatego niezbędne jest nauczanie obywatelstwa cyfrowego.

W każdym programie obywatelstwa cyfrowego można rozważyć pięć kluczowych kroków lub tematów:

  1. Saldo
  2. Bezpieczeństwo
  3. Cyberprzemoc
  4. Odpowiedzialność
  5. Obecność w Internecie

Równowagi można uczyć przez całą karierę edukacyjną ucznia, począwszy od bardzo młodego wieku. Wiedza o tym, ile czasu przed ekranem jest do zaakceptowania, dokonywanie mądrych wyborów dotyczących wykorzystania wolnego czasu oraz wiedza, kiedy jest go za dużo lub może stać się nałogiem, to kluczowe tematy.

Bezpieczeństwo jest również ważnym tematem, którego należy nauczyć się wcześnie. Wiedza o tym, co powinno pozostać prywatne, o czym można się dzielić, o znaczeniu haseł, o tym, że rozmowa online powinna odbywać się tylko z tymi, których uczeń zna, i co robić, gdy uczeń czuje się zagrożony, to kluczowe obszary, które należy uwzględnić.

Cyberprzemoc jest niestety rzeczywistością nawet w szkołach podstawowych. W odpowiednim czasie należy wprowadzić nauczanie szacunku, czym jest cyberprzemoc, jak na nie reagować, kiedy / jak to zgłosić oraz jak wspierać ofiary.

Odpowiedzialność to temat, który należy wprowadzić wraz z wiekiem uczniów. Powinno to obejmować szereg kluczowych koncepcji, w tym prawidłowe cytowanie, kreatywne dobra wspólne / dozwolony użytek / domena publiczna, to, co sprawia, że ​​informacje są wiarygodne, jak reagować na to, co jest w Internecie i jak nie dać się oszukać online, żeby wymienić tylko kilka.

Obecność w Internecie i media społecznościowe powinny być ostatnim krokiem do uwzględnienia w programie obywatelstwa cyfrowego. Niektórzy nazywają to cyfrowym śladem. Jest to ważne, aby młodzi dorośli mogli się uczyć, ponieważ może to wpłynąć na przyszłe podania na studia i podania o pracę. Obejmuje tożsamość, osobowości online i relacje.

Niektóre stany mają programy obywatelstwa cyfrowego zawarte w ich standardach państwowych. Kilka omawianych obszarów jest objętych standardami Common Core ELA. Ponadto dostępnych jest wiele programów nauczania online, w tym Common Sense Media .

Nauczanie obywatelstwa cyfrowego ma kluczowe znaczenie. Może wzmocnić pozycję ucznia nie tylko na przyszłość, ale na całe życie.

Więcej informacji, raportów i sprawdzonych metod firmy Promethean można  znaleźć w  naszym Centrum zasobów.

Pytacie nas od piątku, kiedy to okazało się, że rusza kolejna edycja programu Aktywna Tablica i mogą w niej wziąć udział również szkoły ponadpodstawowe, co proponuje Promethean. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą na : http://www.aktywnatablica.org Tam m. in.: 3x monitor 65", 2x monitor 75", monitor 86" + 5 robotów i wiele, wiele innych!
Pamiętajcie, dobry sprzęt wcale nie musi być drogi 😊

Copyright © 2024 DOTYKALSCY - monitor w klasie